14 Δεκεμβρίου 2017

Υλικό εξάσκησης: Προσωπικές αντωνυμίες


Η ανάπτυξη μα και η χρήση των προσωπικών αντωνυμιών δεν είναι κάτι εύκολο για όλα τα παιδιά καθώς πρέπει να αντιληφθούν τόσο το  επικοινωνιακό πλαίσιο όσο και την εναλλαγή ρόλων μεταξύ ομιλητή κι ακροατή.

Σύμφωνα με έρευνες, η κατάκτηση των αντωνυμιών γίνεται με συγκεκριμένη σειρά: πρώτα αναπτύσσεται το «εγώ», ύστερα το «εμένα», στη συνέχεια η αντωνυμία «εσύ», ενώ τα υπόλοιπα πρόσωπα φαίνεται να εμφανίζονται σε επόμενο στάδιο.

Ιδιαίτερες δυσκολίες στις προσωπικές αντωνυμίες εμφανίζουν τα παιδιά που εμπίπτουν στο αυτιστικό φάσμα τα οποία όταν καλούνται να συμπληρώσουν τη φράση του ομιλητή, συνήθως αυτά δεν δίνουν σημασία στην αρχική μορφή που είχε η φράση του κι αλλάζουν τον αντωνυμικό τύπο, ανακατασκευάζοντας την πρόταση του ομιλητή από την αρχή. 

Το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του ΕΚΠΑ το 2004 είχε εκδώσει για τις ανάγκες ευπαθών ομάδων φυλλάδια με στόχο τη βελτίωση της πρόσληψης και παραγωγής λόγου και την προαγωγή τόσο της γραμματικής ακρίβειας όσο και της επικοινωνιακής ικανότητας των παιδιών.

Το παρόν φυλλάδιο καλύπτει την αναγνώριση των προσωπικών αντωνυμιών, το ρόλο τους, τη διάκριση και την κλίση τους και περιέχει θεωρία, γραμματικούς κανόνες, παραδείγματα, καθώς και ασκήσεις με τη μορφή πολλών και ποικίλων δραστηριοτήτων για την εμπέδωση της σωστής χρήσης τους σε κάθε περίπτωση. 

Κατεβάστε το υλικό: εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου